Το Facebook έχει γίνει εθιστικό για ορισμένους χρήστες και αυτό γιατί υπάρχει η ανάγκη να ξέρουμε ποιός μας έκανε like, σχολίασε ή έκανε share. Η ισχυρή αυτή ανάγκη για χρήση του Facebook οφείλεται στο γεγονός ότι ενεργοποιεί το κέντρο ευχαρίστησης του εγκεφάλου μας.

Όσο περισσότερα θετικά σχόλια λαμβάνει κάποιος στο Facebook, τόσο μεγαλύτερη ένταση συναισθημάτων νιώθει.

Μελέτες έχουν δείξει ότι η χρήση του Facebook προκαλεί αντιδράσεις, όπως είναι η διαστολή της κόρης του ματιού. Ενώ, ταυτόχρονα αναπτύσσονται θεωρίες ψυχολογίας που προσπαθούν να εξηγήσουν το Facebook και τι μας κάνει να πατήσουμε το Like ή να μοιραστούμε κάτι με τους φίλους μας.

Γιατί κάνουμε Like?

Ίσως είναι το πιο εύκολα αναγνωρίσιμο εικονίδιο, το οποίο αποτελεί έναν τρόπο για να δώσει κανείς θετικό feedback ή να σύνδεθει με ό,τι τον ενδιαφέρει.

  • Είναι γρήγορο και έχει νόημα
  • Προσφέρει προσωπική επιβεβαίωση
  • Μπορείς να πάρεις κάτι πίσω σε αντάλλαγμα

Όταν πρόκειται για brands, μας ενδιαφέρει να εντοπίσουμε το τρόπο που επιλέγουν οι χρήστες να κάνουν like σε μια εταιρία. Συνήθως το κίνητρο είναι απλό, θέλουν να λαμβάνουν τακτικές ενημερώσεις ή να κερδίσουν κάτι.

Marketing tip: To like είναι μια ένδειξη, αν προσφέρετε ξεχωριστή εμπειρία στους χρήστες, θα μείνουν.

Γιατί κάνουμε Comments?

Είναι σαφές ότι σχολιάζει κανείς όταν έχει κάτι να πει σχετικό με ένα θέμα. Μαλιστα έχει παρατηρηθεί ότι ο εγκέφαλος αντιδρά πιο έντονα στα comments σε σχέση με τα likes. Αυτό συμβαίνει διότι περιέχουν λεκτικό μήνυμα και είναι πιθανό να προκαλέσουν ποικίλα συναισθήματα.

Marketing tip: Με τα Comments μπορείτε να αυξήσετε το engagement και απαντώντας στα σχόλια να συνεχίσετε μια συζήτηση και να πάρετε ισχυρό feedback για το brand σας.

negativespace-15

Γιατί ανανεώνουμε το Status μας?

Το 25% των χρηστών του Facebook δεν αλλάζει συχνά το status του. Αυτοί όμως που επιμένουν να το ανανεώνουν, το κάνουν γιατί υπάρχει η ανάγκη να παραμένουν συνδεδεμένοι. Παρατηρείτε ότι οι χρήστες αισθάνονται καλύτερα όταν είναι συνδεδεμένοι και γίνονται κατανοητοι από το κοινό τους.

Marketing tip: Αλλάζοντας συχνά το status στη σελίδα του brand σας, δίνετε πληροφορίες στους χρήστες και αυξάνετε το engagement.

Γιατί κάνουμε Share?

Μια πρόσφατη μελέτη κατέληξε ότι υπάρχουν 5 σημαντικοι λόγοι πίσω από το sharing

  • Για να ενημερώσουμε το κοινό μας
  • Για να δείξουμε ποιοι είμαστε και τι μας νοιάζει.
  • Για να διατηρήσουμε επαφή με άλλους ανθρώπους.
  • Για να νιώσουμε ότι συμμετέχουμε περισσότερο στον κόσμο.
  • Για να υποστηρίξουμε τις θέσεις μας σε ό,τι μας αφορά.

Το περιεχόμενο που μοιράζεται κανείς μπορεί να προκαλέσει έντονα συναισθήματα όπως χαρά, φόβο ή θυμό.

Marketing tip: Για να έχει το περιεχόμενο σας shares, θα πρέπει να είναι πραγματικά διασκεδαστικό και χρήσιμο και να βοηθήσει το κοινό σας να αποκτήσει social status. Επιπλέον, όσο καλύτερα γνωρίζετε το κοινό σας, αυτό θα μοιράζεται και θα αλληλεπιδρα με το περιεχόμενο. Αυτός είναι ένας ακόμα τρόπος για να αυξήσετε το engagement.